Planując rozwój firmy, chcąc podtrzymać jej pozycję na rynku i pozostać w rywalizacji z konkurencją znaleźć się można w pewnej pozycji, z której prowadzi wiele dalszych ścieżek. Często rozważane są zmiany, czy to poprzez wdrożenie nowych procesów rekrutacyjnych, wymianę obecnych pracowników na tych z większym doświadczeniem i umiejętnościami, a czasem nawet redukcję kadry pracowniczej. Nie można przy tym wyborze zapominać o dodatkowej opcji. Czasem najmniej zauważalnym rozwiązaniem jest to, które jest na wyciągnięcie ręki. Zainwestować można bowiem w rozwój i wykorzystanie potencjału naszych obecnych pracowników. Dlaczego bowiem zmieniać coś w imię samych zmian? Możemy postawić na jakość poprzez rozwój umiejętności osób, które już obecnie działają jako zgrany zespół. Pomoc im w rozwoju zapewni jeszcze lepsze efekty, już dobrze działającej współpracy.
Spis Treści
Szkolenia są różnorodne – wybierz, w które z nich warto zainwestować
Na pewno znajdziesz takie, które będzie odpowiadać Twoim potrzebom, specyfice branży, czy wymaganym od pracowników umiejętności. Planujesz rozwój działań na rynki międzynarodowe? Pomyśl o szkoleniach językowych. Chcesz osiągnąć lepsze wyniki sprzedażowe? Zapisz pracowników na szkolenie sprzedażowe. Praca zespołowa wymaga wprowadzenia w nią popraw? Szkolenie w zakresie komunikacji bądź szkolenie menadżerskie może okazać się rozwiązaniem na te problemy. Ofert jest naprawdę wiele, wystarczy zidentyfikować potrzeby i znaleźć tę, zapewniającą najwyższe efekty.
Szkolenia przede wszystkim zwiększają umiejętności
Podczas nich przekazywana jest wiedza, zarówno ta teoretyczna jak i często praktyczna. Pracuje się nad umiejętnościami „twardymi” oraz tymi „miękkimi”. Wpływają one na to, jakimi umiejętnościami i do jakiego stopnia dysponują pracownicy. Jest to świetna okazja do nauczenia się czegoś nowego, uzupełnienia braków w wiedzy, poznania najnowszych ustaleń i panujących trendów. W ten sposób dba się o jakość pracy, ale także zwiększa się jej efektywność. Zwiększenie wiedzy i umiejętności przekłada się bowiem na dalszą pracę. To czego pracownicy i pracowniczki nauczą się podczas szkolenia, często może być bezpośrednio przełożone na miejsce pracy. Nawet jeśli efekty nie będą natychmiastowe, to możemy spodziewać się poprawy, wraz z upływem czasu.
Szkolenia pokazują, że firmie zależy
Poprzez zrealizowanie szkolenia zawierającego interesującą i przydatną wiedzę osoby zatrudnione mogą poczuć, iż firma faktycznie w nich inwestuje. Jest to nie tylko pokazanie wiary i zaufania, ale także i sygnał, iż osoby decyzyjne widzą ich przyszłość w danej firmie czy branży. Zadbaj jednak by szkolenie to było ciekawe, a nie przypominało nudnego wykładu z nowowprowadzonych procedur i obowiązków.
Szkolenia motywują i pobudzają do działania
Odkrywanie nowych umiejętności, rozwój wiedzy, zgłębienie tematów w kompleksowy sposób, które wcześniej pozostawały wyłącznie w sferze zainteresowań – efekty stają się jasne. Pracownicy i pracownice będą wdzięczni za tę możliwość, ale także mogą poczuć się zmotywowani. Czy to do wykorzystania wiedzy i modernizacji, usprawniania własnej pracy czy przekucia tej energii, pójścia „za ciosem” i kontynuacji dalszego samorozwoju, pogłębiania swoich zainteresowań i pasji. To wszystko wzmacnia nasz zespół. Staje się on coraz bardziej zróżnicowany pod kątem nowych talentów, które uruchomić możemy do użytku. Zróżnicowanie ta wspomaga odnajdywanie kreatywnych, nietuzinkowych i wcześniej nieosiągalnych rozwiązań. Czasem potrzeby jest tylko impuls, a cała reszta procesu dzieje się samoistnie.
Koszt szkoleń nie jest tak wysoki jak może się on wstępnie wydawać
Organizacja szkolenia dla większej ilości pracowników i pracownic wiąże się często z indywidualnie skonstruowanymi ofertami biznesowymi. Określając swoje zapotrzebowanie, ilość osób do przeszkolenia czy także pożądane jego efekty możemy liczyć na pewien stopień elastyczności. Dotyczy on nie tylko zakresu pojęć i tematyki wchodzących w skład poruszanych treści szkoleniowych, ale także jego kosztorysu. Odchodzą także koszty związane z procesem rekrutacji, ogłoszeń o pracę, prowadzenia rekrutacji.
Podsumowanie
Zaplanowanie przeprowadzenia szkoleń jest jedną ze strategii pozwalającej na dalsze prosperowanie i rozwój przedsiębiorca. Inwestycja w umiejętności oraz wiedzę jaką posiąść mogą pracownicy i pracownice jest inwestycją, zapewniającą szereg potencjalnych korzyści. Warto rozważyć jakie korzyści osiągnąć może nasze przedsiębiorstwo dzięki organizacji planu szkoleniowego. Ofert jest naprawdę wiele, wybranie odpowiedniej z nich znacznie odmienić dotychczasowe funkcjonowanie naszego zespołu, prace osób zatrudnionych, a także, osiąganą efektywności i wyniki działań.