Budujesz lub modernizujesz biurowiec? Jesteś osobą odpowiedzialną za bezpieczeństwo w firmie, obiektach noclegowych lub działalnościach produkcyjno-przemysłowych? Niezależnie od tego, gdzie chcesz zastosować wybrane przez siebie komponenty, kontrola dostępu to naprawdę wielofunkcyjna opcja, która pomoże Ci przystosować obiekt do oczekiwań – w końcu nie zawsze chcemy, by każdy pracownik miał równy dostęp do wszystkich pomieszczeń i sektorów. Zobacz, gdzie i jak wykorzystać potencjał oferowanych technologii.
Spis Treści
Kontrola dostępu w biurowcach i firmach
Prowadzenie firmy w dzisiejszych czasach nie należy do prostych. Przedsiębiorcy muszą martwić się nie tylko o sprzedaż i wyniki, analizę konkurencji lub wizerunek. Pozostaje jeszcze kwestia bezpieczeństwa, która przy obecnych standardach jest niemal najważniejsza – niezależnie od tego, czy mówimy o ochronie w świecie wirtualnym, czy rzeczywistym.
Skupmy się jednak na chwilę na świecie realnym. Wchodząc do biura lub biurowca (w zależności od ich wielkości), kontrola dostępu może wyglądać na dwa sposoby. Pierwszy to karta dostępowa, która po przyłożeniu do czytnika zwalnia zamek drzwi. Drugi to bramki, przez które musimy przejść, by dostać się do dalszej części (np. biur lub miejsc, które znajdują się w tym obiekcie). Obydwa te rozwiązania mają na celu ograniczenie ryzyka związanego z obecnością niepowołanych gości. Jest to jednak technologiczny zamiennik standardowych kluczy, który umożliwia dodatkowo przetwarzanie danych, co także maksymalizuje bezpieczeństwo. Dzięki przypisywaniu konkretnych kart dostępowych, wiadomo kto i kiedy wszedł lub wyszedł z obiektu. Cały system może więc być nie tylko zabezpieczeniem, ale ważnym źródłem informacji dla przełożonych.
Zabezpieczenia w obiektach noclegowych
Kontrola dostępu w dużych obiektach noclegowych to podstawa bezpieczeństwa i wygodna forma przydzielania gościom oraz pracownikom możliwości poruszania się po obiekcie. Wpuszczając do swojej działalności przyjezdnych, nigdy nie mamy pewności z kim naprawdę mamy do czynienia. Lepiej więc ograniczyć mu dostęp do miejsc dla personelu, a już na pewno uniemożliwić wejście do innych pokoi (zwłaszcza gdy są w nich inni goście).
Stosowanie standardowych kluczy jest oczywiście możliwe, lecz warto wziąć pod uwagę komfort personelu. Gdyby ekipa sprzątająca musiała posiadać przy sobie wszystkie klucze (gdy przykładowy obiekt ma 40-60 pomieszczeń), byłoby to niezwykle trudne i uciążliwe. Stosując natomiast innowacyjne formy (np. kartę dostępową, którą wystarczy przystawić do czytnika), problem jest rozwiązany.
Jak widać, kontrola dostępu to niezbędny element infrastruktury, który pojawia się w niemal wszystkich firmach – niezależnie od tego, czy są to małe biura, średniej wielkości działalności zatrudniające kilkunastu/kilkudziesięciu pracowników, czy bardzo duże biurowce. Warto więc stawiać na niezawodne rozwiązania, które charakteryzują się naprawdę ponadprzeciętną jakością. Gdzie ich szukać? Najlepiej w sprawdzonych miejscach. Nie czekaj i zajrzyj już teraz na Unicard.pl.