Zakup maszyny nie jest prostą sprawą. Sytuacja jest skomplikowana zarówno, jeśli chodzi o maszyny nowe, jak i używane. W obu przypadkach przeszkodą może być cena. Nawet używane maszyny budowlane, kolejowe czy drogowe potrafią kosztować naprawdę dużo, a i tak musimy uważać, żeby nie naciąć się na sprzęt, który tylko z pozoru jest sprawny, a w rzeczywistości oferuje wady ukryte, które, ujawniając się, pociągną za sobą dodatkowe koszty. Kupując nową koparkę, minikoparkę czy ładowarkę, narażamy się jeszcze większe koszty, dlatego taka decyzja jest bardzo istotna i często odwlekana w czasie ze względu na swoją wagę. Odbudowa maszyn budowlanych, kolejowych, drogowych czy rolniczych oferuje generalny remont całego sprzętu, doprowadzając go do stanu nowości fabrycznej.
Spis Treści
Jak przebiega proces odbudowy?
Odbudowa maszyn budowlanych, kolejowy, drogowych czy rolniczych to proces wieloetapowy. U większości dużych producentów, takich jak JCB, Volvo czy CAT, proces odbudowy przebiega tak samo lub bardzo podobnie. Pierwszym etapem są oględziny maszyny. Sprawdzane są widoczne od razu mankamenty i uszkodzenia, w tym na przykład wycieki z układu hydraulicznego. Jest to istotny proces, ponieważ od razu znane są miejsca awarii. To pozwala w kolejnych etapach na szybszą i skuteczniejszą naprawę i odbudowę.
Gdy diagnostyka zostanie zakończona, przychodzi czas na demontaż maszyny. Zostaje ona rozebrana na części pierwsze. Silniki, rozdzielacze, przewody i pompy są sprawdzane, regenerowane lub wymieniane na nowe, gdy uszkodzenia są nieodwracalne. W czasie naprawy ważna jest też estetyka. Odbudowa maszyn budowlanych, kolejowych, drogowych, górniczych czy rolniczych ma w swoim założeniu przywrócić świetność nie tylko mechaniczną, ale także estetyczną. Dlatego zużyte tapicerki, manetki, pokrętła i dźwignie wymieniane są na nowe, aby operator mógł faktycznie poczuć się jak w nowym sprzęcie.
Następnie czas na montaż. Skompletowane części mechanicy składają w całość. Dbają przy tym, aby były one jak najlepiej spasowane, dzięki czemu nie będą się zużywać tak szybko. Po montażu następuje pierwszy ważny test. Weryfikacja pod każdym kątem pracy maszyny jest bardzo ważna. Eliminuje oddanie klientowi sprzętu w stanie niepełnej odbudowy. Podczas testów mogą wyjść drobne niedociągnięcia montażu, które naprawia się natychmiast. Ważnego testu dokonuje operator. Osoba mająca styczność z konkretną maszyną sprawdza jej stan w czasie pracy i daje ocenę. Odbudowywany sprzęt jest poddawany obciążeniu, dzięki czemu operator czuje, czy jego wydajność jest odpowiednia, a wygoda pracy wystarczająca.
Czy dobudowa maszyn jest opłacalna?
Odbudowa maszyn budowlanych, kolejowych, drogowych czy rolniczych oferuje szereg zalet. Najważniejszą jest przystępna cena usługi. Nie będziemy musieli wydawać tyle pieniędzy, ile na nową maszynę. Koparka, minikoparka, ładowarka czy spychacz zostaną odbudowane i przywrócone do stanu swojej świetności za realne pieniądze. Jeżeli obawą jest przekonanie, że proces ten trwa bardzo długo, to jest ono kompletnie nieuzasadnione. W przypadku nowych maszyn oczekiwanie na dostawę może wynosić nawet pół roku. Odbudowa maszyn nie zajmuje tyle czasu, dlatego nie ma ryzyka choćby utraty sezonu i, co za tym idzie, kolejnych pieniędzy. Powszechnie mówi się coraz częściej o niższej jakości maszyn nowych. Zaniżanie wydajności nowych produktów nie musi obejmować każdego modelu, jednak nie warto ryzykować. Mając na stanie maszynę kilkunastoletnią, możemy oddać ją do generalnego remontu i mieć pewność, że wróci jako sprzęt praktycznie nowy. W czasie odbudowy, jeżeli nie mamy zastępczej maszyny, możemy takową wynająć. Koszt wynajmu i cena za usługę w sumie nie wyniosą więcej niż cena nowego sprzętu. Będą na pewno niższe.
Wszystkie te zalety pokazują, że odbudowa maszyn budowlanych, rolniczych, drogowych czy kolejowych jest przeznaczona dla osób, które nie chcą wykładać dużych sum na nowy sprzęt ani ryzykować kupnem maszyny używanej.
Artykuł powstał przy współpracy z serwisem maszyn budowlanych https://hydroserwishs.pl/